ile kosztuje wymiana opon?
Prosimy w tej sprawie o kontakt pod numerem: 511 681 680 lub Cennik.
Dla stałych Klientów mamy rabaty!
Poniedziałek-piątek
8.00-23.00Sobota
9:00-19:00Niedziela
Na telefonRezerwacja bez kolejki
+48 511 681 680Prosimy w tej sprawie o kontakt pod numerem: 511 681 680 lub Cennik.
Dla stałych Klientów mamy rabaty!
Obecnie na rynku mamy szeroki wybór opon. Decydując się na zakup kompletu opon należy uwzględnić wiele kryteriów, nie tylko klimatycznych i geograficznych, ale także indywidualny styl jazdy, typ samochodu, sposób użytkowania auta, ilość kilometrów do pokonania oraz posiadany budżet. Nasz serwis wulkanizacyjny dysponuje oponami różnych producentów, a Klient może sam zadecydować jakiego producenta opony będą mu najbardziej odpowiadać.
Ze względu na klimat w naszym kraju, opony wymienia się 2 razy w roku w porze letniej i w porze zimowej. Najlepiej zgłosić się na wymianę opon jeszcze przed nadejściem zimy, szczególnie przed pierwszymi mrozami i opadami śniegu, kiedy zaczyna być ślisko. Im dłużej będziemy czekać z wymianą opon, tym bardziej narażamy się na ryzyko wypadku, kiedy zaskoczy nas pogoda, a także możemy spodziewać się większych kolejek w serwisach. Gdy zimowy okres się kończy, na drogach zaczyna być sucho, udajemy się na wymianę opon na letnie.
Przede wszystkim ważny jest wybór dobrego warsztatu, który dysponuje profesjonalnym sprzętem do wyważania kół oraz ma doświadczonych fachowców. Wymiana opony to szereg czynności, których właściwe wykonanie zagwarantuje nam bezpieczeństwo jazdy. Przede wszystkim należy: wyczyścić dokładnie felgi, w celu usunięcia zabrudzeń, przed montażem sprawdzić głębokość bieżnika zakładanych opon, wymienić zaworki, sprawdzić stan śrub mocujących, dokładnie wyczyścić piasty z wszelkich zabrudzeń następnie pokryć je miedzią, co zapobiega zapieczeniu felg na piaście, sprawdzić stan elementów zawieszenia, klocków hamulcowych, wyważyć a następnie zamontować koła, napompować opony do ciśnienia zalecanego przez producenta pojazdu.
Konstrukcja opony całorocznej to kompromis. Pozwala bezpiecznie poruszać się na nich przez cały rok, pod warunkiem, że używamy samochodu do jazdy głównie po mieście, gdzie zimą drogi są odśnieżone. Jednak na suchym asfalcie, opona całoroczna będzie gorsza od dobrej letniej, a na śniegu - od dobrej zimowej. Kto dużo jeździ poza miastem (w tym zimą - po zaśnieżonych drogach), będzie spokojniejszy używając dwóch kompletów ogumienia. Opony całoroczne nie występują w ofercie wszystkich producentów, ale można je kupić bez większych problemów.
Aby oponę można było nazwać całoroczną, musi spełniać wymagania stawiane ogumieniu zimowemu. Środkowa część bieżnika typowej opony całorocznej ma więcej nacięć gwarantujących dobrą trakcję na śniegu. Zewnętrzna część bieżnika zbudowana jest z bardziej masywnych klocków, odpornych na odkształcenia i wyłamywanie podczas dużych przeciążeń powstających podczas szybkiej jazdy.
Prawo o ruchu drogowym nie nakłada na kierowców obowiązku poruszania się zimą pojazdami wyposażonymi w zimowe opony. Są jednak one zalecane, głównie dlatego że miękka guma oraz większa ilość wyżłobień w bieżniku zapewniają znacznie lepszą przyczepność na śliskiej nawierzchni. Nie ma mowy o bezpiecznym jeżdżeniu przez cały rok na oponach letnich. Na śniegu i lodzie zachowują się one niemal nieobliczalnie (szczególnie od czasu, kiedy producenci wprowadzili wyraźny podział na gumy letnie i zimowe). Jedynym rozwiązaniem zastępczym są opony całoroczne, przy czym także należy pamiętać o ich wymianie oraz kontroli.
Z reguły czas na wymianę opon w serwisie to około 20-45 minut.